Aangepaste bezoekregeling

Beste bewoner en familie,

Op basis van de nieuwe tijdelijke maatregelen van het agentschap “Zorg en Gezondheid” en de blijvend stijgende cijfers, heeft het outbreakteam van Keyhof beslist om vanaf morgen, 22 oktober 2020, de bezoekregeling aan te passen. Het was een moeilijke evenwichtsoefening tussen het welbevinden van bewoners en familie, de haalbaarheid voor de medewerkers en de gezondheid en veiligheid van iedereen. We zijn er zoals steeds van overtuigd dat iedereen zijn verantwoordelijkheid opneemt in het opvolgen van de nieuwe afspraken.

  1. Aantal bezoekers

  • 1 vast knuffelcontact

Elke bewoner kan voor de komende maand slechts 1 nauw contact hebben, dit is een zogenaamd knuffelcontact. Hierbij dient geen mondmasker gedragen te worden en de social distancing dient niet bewaard te worden.

We raden wel aan je mondmasker aan te houden wanneer je elkaar bijvoorbeeld knuffelt, maar rekenen hierbij vooral op jullie verantwoordelijkheidsgevoel.

  • 4 vaste afstandscontacten

Elke bewoner mag bijkomend nog 4 vaste afstandscontacten hebben voor de volgende 2 weken. Na 2 weken kunnen deze 4 personen wisselen. Bij dit bezoek, dat ook op de kamer kan plaatsvinden, dient zowel de bewoner als de bezoeker een zuiver chirurgisch mondmasker te dragen en dient de social distancing zoveel als mogelijk gerespecteerd te worden. De mondmaskers dienen ook tijdens vb. een wandeling in de buitenlucht gedragen te worden.

  1. Praktisch
  • Alle bezoeken gaan door op de kamer (maximum 2 bezoekers tegelijkertijd). Een bezoek buiten geniet nog steeds de absolute voorkeur indien dit kwaliteitsvol beleefd wordt door de bewoner en uzelf.
  • Je kan Keyhof niet meer betreden met je badge, maar dient aan te bellen aan de garagedeur. Binnen Keyhof kan je wel met je badge zelfstandig naar de kamer van de bewoner gaan en Keyhof terug verlaten. We vragen om dit steeds via de garage te doen om kruising zoveel als mogelijk te vermijden.
  • Bezoek kan starten tussen 13u30 en 18u00, dit 7 dagen op 7.
  • We vragen om je bezoek ten laatste om 20u00 te beëindigen.
  • We vragen om samen met de bewoner te bekijken wie het nauw contact is en wie de 4 andere bezoekers. Deze namen mogen doorgeven worden aan Inge (inge.degreef@keyhof.be of 016/47.98.19).
  1. Reservatie

Alle bezoeken dienen steeds gereserveerd te worden via het online reservatiesysteem “Keyplanner”.

We willen vragen om de woningen hiervoor niet rechtstreeks te contacteren. Dit is erg belastend voor de collega’s op de woningen. Voor vragen aangaande de bezoekregeling kan je telefonisch contact opnemen met Inge (016/479819) of Lieve (016/479815). Zij zijn op weekdagen te bereiken tussen 10u en 12u30 en tussen 13u30 en 16u30.

  1. Om alles goed en veilig te laten verlopen, herhalen we nog graag het volgende:
  • Het bezoek kan enkel plaatsvinden als de bezoeker en de bewoner gedurende 14 dagen voor het bezoekmoment geen symptomen vertoonden van COVID-19, geen hoog-risico contact hebben gehad en in de afgelopen 14 dagen niet positief getest Bijkomend is dit ook niet toegestaan voor bezoekers die naar een oranje of rode zone op vakantie zijn gegaan de voorbije 14 dagen.
  • Een correcte handhygiëne is verplicht. Bezoekers wassen of ontsmetten voor en na het bezoek hun handen. Op de kamer kunnen de handen eveneens gewassen en ontsmet worden in de badkamer.
  • Een correcte hoest- en nieshygiëne is eveneens noodzakelijk.
  • Uitzonderingen op de bezoekregeling kunnen steeds besproken worden.
  1. Badges:

Voor vragen rond of problemen met persoonlijke badges kan je contact opnemen met Benny op 016/47.98.13 of via benny.devolder@keyhof.be.

We vinden het heel belangrijk te weten wat jullie ervaringen, bedenkingen en suggesties zijn. Maak deze gerust over aan Inge of Lieve.

Durf elkaar en ook ons steeds aanspreken op het correct toepassen van de maatregelen. Alvast bedankt om hier samen mooie momenten van te maken!

 

Vriendelijke groet,
het outbreakteam